Technische zaken
Wat moet ik doen bij een schadegeval in de woning?
Neem contact op met het RSVK en bespreek het probleem. Het zal snel duidelijk worden of het om een kost gaat voor huurder of eigenaar. Het RSVK zal in overleg de herstelling en facturatie mee helpen opvolgen.
Wat moet ik doen als de verwarming / het toilet / het warm water / … / niet werkt?
De onderhoudsfirma Six staat in voor alles wat met verwarming, sanitair en elektriciteit te maken heeft. Je kan Six bereiken op het nummer 051 31 20 12 - td@six.be om een afspraak te maken. De technieker zal gratis bij je langs komen. Indien het om een herstelling gaat, zal hij eerst contact opnemen met het RSVK voor toestemming tot uitvoering. Je kan Six dag en nacht (ook in het weekend) bereiken!
Wie staat in voor het onderhoud van de verwarming?
Dit jaarlijks onderhoud is een huurdersverplichting, maar omdat je een woning huurt bij het RSVK van Waregem neemt de onderhoudsfirma Six deze taak op zich. Six zal je een brief sturen met daarop de datum van het nazicht of telefonisch een afspraak met je maken. Op dat moment komen ze zowel de verwarming als de ketel nazien. Indien van toepassing wordt ook de schoorsteen gereinigd. Als je niet op de voorgestelde datum thuis kan zijn, gelieve Six te contacteren om een nieuwe afspraak te maken. Je bent hier als huurder zelf voor verantwoordelijk.
Wie moet ik contacteren om mij te helpen bij herstellingen/onderhoud woning en tuin?
Als je een maatschappelijk werker hebt bij het OCMW kan je hem of haar vragen om contact op te nemen met de klusjesdienst van het OCMW. Indien je geen begeleiding vanuit het OCMW geniet, kan je steeds beroep doen op Werkplus vzw (sociale economie van Waregem). Het RSVK helpt je graag om een klus aan te vragen bij Werkplus vzw.
